Gudstjeneste

Det naturlige samlingspunktet for menigheten er gudstjenesten. Vi feirer oftest gudstjeneste søndager kl 11:00, men har innimellom møtepunkt på andre tidspunkt.

I hver eneste gudstjeneste har vi Barnas minutter, hvor vi har en samtale med barna, og synger en barnesang. Vi legger vekt på variasjon i gudstjenestene. I tillegg til ordinære gudstjenester, har vi sang og musikkgudstjenester, temagudstjenester, og kveldsgudstjenester med bønnevandring og enklere liturgi.

3 ganger i halvåret er det familiegudstjeneste. Det er en barnevennlig gudstjeneste, hvor preken og sanger er tilpasset barn, og hvor barna gjerne deltar i gudstjenesten. Som regel er det speiderparade og deltagelse fra speiderne i familiegudstjenestene.

Etter hver gudstjeneste er det kirkekaffe. Det ser vi på som et viktig møtepunkt for å bygge relasjoner, styrke fellesskapet og en mulighet til å bli kjent med nye som kommer innom kirken. Metodistkirkens gudstjenester er åpne for alle, og man er velkommen til å delta så mye eller lite man vil.

Sandnes MS - speidergruppe

Sandnes MS ble stiftet i 1962.

Speiderne har speiderrom i kirken, men satser mye på friluftsliv og er ofte ute på tur.

Vi har møte hver mandag fra kl. 1730-1900.

Vi tar imot speidere fra 1.klasse til og med 4.klasse.

Ta kontakt med Eva Skarung hvis du er interessert i å bli speider.

eva.skarung@lyse.net

Hilsen Sandnes MS

«Vi brenner for deg»

Søndagsskole

Vi har søndagsskole under siste del av gudstjenesten hver søndag, bortsett fra når det er familiegudstjenester og i skolens ferier. Vi har en koselig søndagsskolekrok med leker, bøker, spill og tegnesaker. Og vi har gode og hyggelige voksne som legger til rette for læring og lek, og som ser det enkelte barn.

Familiesamling

3 ganger i halvåret er det familiesamling på lørdager. En slik samling består av en formingsaktivitet, sang og lek, en bibelfortelling (gjerne fortalt med flanellograf) og et måltid. I høsthalvåret er en av samlingene juleverksted, og i vårhalvåret påskeverksted.

Kreativ kafè

Kreativ kafè er et møtepunkt for alle som liker å drive med håndarbeid, data, foto eller bare ønsker en god prat i en hyggelig atmosfære. Vi samles onsdager i partallsuker mellom kl.11.00 og 14.00. Her kan du også lære å strikke eller hekle, få hjelp med dataproblemer, og skanne bilder. Vi selger kaffe og vafler til en rimelig penge, og det er også mulig å kjøpe håndarbeidet. All inntekt av håndarbeider og salg av vafler/kaffe går til menighetens misjonsprosjekt. Kafèen er åpen i 3 timer, men du kan komme og gå slik det passer best for deg.

Turgruppe

Annen hver onsdag (oddetallsuker) går vi tur i Sandnesområdet, og vi setter av et par timer på formiddagstid. Noen ganger er det sentrumsnære turer, andre ganger kjører vi litt utenfor byen for å gå turstier i skogen eller på stranden. Da er det alltid tilbud om skyss, om du ikke har bil. Vi går i et rolig tempo, og på steder som er lett tilgjengelig, så det skal være mulig for alle å være med. Vi har alltid med oss niste og drikke, og tar oss en god kaffepause underveis. Dette er en god kombinasjon av lett mosjon, og sosialt, hyggelig fellesskap. Alle er velkomne til å være med på tur.

Treffpunkt Sentrum

Metodistkirken i Sandnes har lange tradisjoner for å ha tirsdagen som en samlingskveld. Disse kveldene har hatt litt forskjellig navn, men i de senere år har første tirsdagen i hver måned gått under navnet TREFFPUNKT SENTRUM.

Denne kvelden ønsker vi skal være en uformell kveld i et hyggelig fellesskap, -  over en meget god kopp kaffe, og et interessant tema. Temaene spenner over et stort spekter, - da vi ønsker å kunne berøre tema som opptar de fleste av oss, - enten vi er kirkegjenger eller ikke. Ønsker du en liten «time-out» så er du hjertelig velkommen første tirsdagen i måneden kl. 19.00.

Misjonsprosjektet vårt

Menighetens nåværende misjonsprosjekt er i Sierra Leone. Vi skal være med og støtte byggingen av et ungdomssenter i landsbyen Hamilton. Det var et ungdomssenter her før, men det har vært nedlagt i over 20 år. Landsbyen har en befolkning på 2500 innbyggere. 500 av disse er barn, og 800 er ungdommer. Nå er de bekymret for ungdommene sine. De har ikke noe sted å samles, og flere drar til større byer, og havner bort i kriminell virksomhet og narkotikamisbruk. De ønsker nå å gjenoppbygge ungdomssenteret, med overnattingsdel og en kafè. Prosjektet vil engasjere ungdommene, og senteret vil også brukes som samlingssted for landsbyen, og tilbud om overnatting for besøkende. Vi skal bidra med 75 000 kr. til dette prosjektet, som er svært viktig for landsbyen og ungdommene som bor der. I november hvert år har vi et misjonsmarked med salg av håndarbeider, syltetøy og julekaker, og med utlodning. All inntekt av misjonsmarkedet, og Kreativ kafè går til våre misjonsprosjekt.

Tidligere har menigheten, gjennom økonomisk støtte, vært med å bygge bro i Chitora i Zimbabwe, pusset opp skole i Sierra Leone, bygget ny skole i Mushangwe i Zimbabwe (sammen med Metodistkirken Stavanger), renovert og bygget ut skole i Ngundu i Zimbabwe, gitt gulv og inventar til en skole i nærheten av Mutambara i Zimbabwe, og renovert og bygget ut skole i Jundu i Liberia.